Każdy chce stworzyć materiał ‘viralowy’. Ale co to znaczy ‘viral’ i przede wszystkim po co nasze posty miałyby takie być?
VIRAL
Kiedy Twoje zdjęcie, grafika, czy film na Instagramie dociera do większej liczby osób, niż jedynie Twoi obserwujący, a zasięg rośnie wręcz wykładnikowo, wtedy Twój post jest viral. By tak się stało, musi on trafić do sekcji ‘Najpopularniejsze’ w hashtagu, którego użyjesz lub do sekcji Eksploruj. Dzięki temu Twoja praca zyska nowych odbiorców, a jeśli oni wykażą się zaangażowaniem wobec zdjęcia, będziemy się w tych zakładkach wyświetlać dłużej i dalej podbijać serca użytkowników.
Jak stworzyć post, który zainteresuje miliony? Co zrobić, by aplikacja chciała go wyświetlać? Odpowiedzi na te pytania, znajdziesz w tym właśnie artykule.
Jak stworzyć post, który zainteresuje miliony? Co zrobić, by aplikacja chciała go wyświetlać? Odpowiedzi na te pytania, znajdziesz w tym właśnie artykule.
Jak trafić do sekcji ‘Najpopularniejsze’ w konkretnym hashtagu?
To, czy wyświetlimy się w tym upragnionym miejscu, zależy od tego, jak nas widzi algorytm Instagrama, a dokładniej, czy postrzega nasze treści jako wartościowe. Na tę ocenę wpływa liczba lajków, czas oglądania naszego posta przez użytkowników, jakość zdjęcia, to ile razy został on przesłany znajomym, zapisany do ulubionych i skomentowany. Krótko mówiąc – zaangażowanie Twoich odbiorców i czas w jakim się nim wykażą. A powinni jak najszybciej po dodaniu treści. Ale o tym, jak skłonić Instagramowiczów do tych akcji, opowiemy dwa akapity niżej.
Masz wartościowy post. I co dalej?
Dodajemy hashtagi. Związane z naszym postem, nie za duże i pozycjonujące nas w odpowiedniej niszy.
Nie za duże? Pod tym skrótem myślowym kryje się liczba mówiąca ile razy hashtag został do tej pory użyty (co pośrednio mówi o tym, jak często jest stosowany). To make long story short: Instagram pod każdym hashtagiem w zakładce ‘Ostatnie’ wyświetla niedawno dodane posty w kolejności odwrotnej chronologii (no prawie 😉 ). A w zakładce ‘Najpopularniejsze’ te, które zyskały największe do tej pory zainteresowanie i zaangażowanie.
Przyjmijmy, że oznaczyłeś post hashtagiem #outfit i dostałeś 1056 lajków od znajomych. Teraz konkurujesz o miejsce w zakładce ‘Najpopularniejsze’ w tym hashtagu. Został od do tej pory użyty 107 milionów razy, więc pewnie używa go sporo osób. Walczysz więc o miejsce z masą użytkowników. A co jeśli użyły go osoby, które od samych swoich followersów zebrały 5 tysięcy serduszek? Nie masz szans.
Poszukaj więc czegoś mniej popularnego. Może na przykład #outfitoftheweek. To już tylko 64 tysiące postów. Tu trafiasz do Najpopularniejszych i mimo, że mniej osób znajdzie się w tym miejscu Instagrama, Ty i tak zyskasz więcej, bo Twoje zdjęcie będzie ‘na wierzchu’ i nie utonie szybko pod nowo dodanymi zdjęciami ludzi z całego świata.
Nie za duże? Pod tym skrótem myślowym kryje się liczba mówiąca ile razy hashtag został do tej pory użyty (co pośrednio mówi o tym, jak często jest stosowany). To make long story short: Instagram pod każdym hashtagiem w zakładce ‘Ostatnie’ wyświetla niedawno dodane posty w kolejności odwrotnej chronologii (no prawie 😉 ). A w zakładce ‘Najpopularniejsze’ te, które zyskały największe do tej pory zainteresowanie i zaangażowanie.
Przyjmijmy, że oznaczyłeś post hashtagiem #outfit i dostałeś 1056 lajków od znajomych. Teraz konkurujesz o miejsce w zakładce ‘Najpopularniejsze’ w tym hashtagu. Został od do tej pory użyty 107 milionów razy, więc pewnie używa go sporo osób. Walczysz więc o miejsce z masą użytkowników. A co jeśli użyły go osoby, które od samych swoich followersów zebrały 5 tysięcy serduszek? Nie masz szans.
Poszukaj więc czegoś mniej popularnego. Może na przykład #outfitoftheweek. To już tylko 64 tysiące postów. Tu trafiasz do Najpopularniejszych i mimo, że mniej osób znajdzie się w tym miejscu Instagrama, Ty i tak zyskasz więcej, bo Twoje zdjęcie będzie ‘na wierzchu’ i nie utonie szybko pod nowo dodanymi zdjęciami ludzi z całego świata.
Podbij kartę Eksploruj.
To miejsce, w którym Instagram wyświetla posty dopasowane do zainteresowań użytkowników. Tak więc, jeśli Krystyna obserwuje kilka modowych trendsetterek, a Ty właśnie prezentujesz swoją najnowszą kolekcję sukienek, masz szansę znaleźć się w jej karcie Eksploruj.
Co zrobić, by tam trafić? Zebrać odpowiedni aplauz na poprzednich etapach, czyli od swoich obserwujących i odwiedzających hashtagi. Jeśli to Ci się udało i wyświetlacz się szerokiej publiczności w Eksploruj, masz powody do radości. Jeśli i tych użytkowników zainteresujesz, Twój post będzie viralem.
Co zrobić, by tam trafić? Zebrać odpowiedni aplauz na poprzednich etapach, czyli od swoich obserwujących i odwiedzających hashtagi. Jeśli to Ci się udało i wyświetlacz się szerokiej publiczności w Eksploruj, masz powody do radości. Jeśli i tych użytkowników zainteresujesz, Twój post będzie viralem.
Wracając do samego contentu.
Post musi nieść wartość. Zarówno z punktu widzenia algorytmu, jak i dla odbiorców. Zatrzymaj ich wzrok na dłużej, spraw, że zapiszą post na później i podzielą się nim z przyjaciółmi. Zaskocz ich tak, że będą chcieli pochwalić Twoją pracę w komentarzu, czy dać wyraz swojemu uznaniu za pomocą małego serduszka. Poniżej znajdziesz 6 elementów, o które musisz zadbać, by tak się stało:
- Zadbaj o ostrość
- Pokaż emocje
- Nagraj to
- Zatrzymaj ich
- Bądź człowiekiem
- Pokoloruj to
- Edukuj
- Wyjdź poza schemat