Jak tworzyć materiały viralowe na Instagramie?

Każdy chce stworzyć materiał ‘viralowy’. Ale co to znaczy ‘viral’ i przede wszystkim po co nasze posty miałyby takie być?

VIRAL
Kiedy Twoje zdjęcie, grafika, czy film na Instagramie dociera do większej liczby osób, niż jedynie Twoi obserwujący, a zasięg rośnie wręcz wykładnikowo, wtedy Twój post jest viral. By tak się stało, musi on trafić do sekcji ‘Najpopularniejsze’ w hashtagu, którego użyjesz lub do sekcji Eksploruj. Dzięki temu Twoja praca zyska nowych odbiorców, a jeśli oni wykażą się zaangażowaniem wobec zdjęcia, będziemy się w tych zakładkach wyświetlać dłużej i dalej podbijać serca użytkowników.

Jak stworzyć post, który zainteresuje miliony? Co zrobić, by aplikacja chciała go wyświetlać? Odpowiedzi na te pytania, znajdziesz w tym właśnie artykule.
Jak trafić do sekcji ‘Najpopularniejsze’ w konkretnym hashtagu?
To, czy wyświetlimy się w tym upragnionym miejscu, zależy od tego, jak nas widzi algorytm Instagrama, a dokładniej, czy postrzega nasze treści jako wartościowe. Na tę ocenę wpływa liczba lajków, czas oglądania naszego posta przez użytkowników, jakość zdjęcia, to ile razy został on przesłany znajomym, zapisany do ulubionych i skomentowany. Krótko mówiąc – zaangażowanie Twoich odbiorców i czas w jakim się nim wykażą. A powinni jak najszybciej po dodaniu treści. Ale o tym, jak skłonić Instagramowiczów do tych akcji, opowiemy dwa akapity niżej.
Masz wartościowy post. I co dalej?
Dodajemy hashtagi. Związane z naszym postem, nie za duże i pozycjonujące nas w odpowiedniej niszy.

Nie za duże? Pod tym skrótem myślowym kryje się liczba mówiąca ile razy hashtag został do tej pory użyty (co pośrednio mówi o tym, jak często jest stosowany). To make long story short: Instagram pod każdym hashtagiem w zakładce ‘Ostatnie’ wyświetla niedawno dodane posty w kolejności odwrotnej chronologii (no prawie 😉 ). A w zakładce ‘Najpopularniejsze’ te, które zyskały największe do tej pory zainteresowanie i zaangażowanie.

Przyjmijmy, że oznaczyłeś post hashtagiem #outfit i dostałeś 1056 lajków od znajomych. Teraz konkurujesz o miejsce w zakładce ‘Najpopularniejsze’ w tym hashtagu. Został od do tej pory użyty 107 milionów razy, więc pewnie używa go sporo osób. Walczysz więc o miejsce z masą użytkowników. A co jeśli użyły go osoby, które od samych swoich followersów zebrały 5 tysięcy serduszek? Nie masz szans.

Poszukaj więc czegoś mniej popularnego. Może na przykład #outfitoftheweek. To już tylko 64 tysiące postów. Tu trafiasz do Najpopularniejszych i mimo, że mniej osób znajdzie się w tym miejscu Instagrama, Ty i tak zyskasz więcej, bo Twoje zdjęcie będzie ‘na wierzchu’ i nie utonie szybko pod nowo dodanymi zdjęciami ludzi z całego świata.
Podbij kartę Eksploruj.
To miejsce, w którym Instagram wyświetla posty dopasowane do zainteresowań użytkowników. Tak więc, jeśli Krystyna obserwuje kilka modowych trendsetterek, a Ty właśnie prezentujesz swoją najnowszą kolekcję sukienek, masz szansę znaleźć się w jej karcie Eksploruj.

Co zrobić, by tam trafić? Zebrać odpowiedni aplauz na poprzednich etapach, czyli od swoich obserwujących i odwiedzających hashtagi. Jeśli to Ci się udało i wyświetlacz się szerokiej publiczności w Eksploruj, masz powody do radości. Jeśli i tych użytkowników zainteresujesz, Twój post będzie viralem.
Wracając do samego contentu.
Post musi nieść wartość. Zarówno z punktu widzenia algorytmu, jak i dla odbiorców. Zatrzymaj ich wzrok na dłużej, spraw, że zapiszą post na później i podzielą się nim z przyjaciółmi. Zaskocz ich tak, że będą chcieli pochwalić Twoją pracę w komentarzu, czy dać wyraz swojemu uznaniu za pomocą małego serduszka. Poniżej znajdziesz 6 elementów, o które musisz zadbać, by tak się stało:
  • Zadbaj o ostrość
Użytkownicy oczekują zdjęć, na których dokładnie widać szczegóły i od których aż bije profesjonalizm wykonania. Dla algorytmu też nie pozostaje to bez znaczenia. Zadbaj o to, by Twoje materiały miały jak najwięcej pikseli. Rób zdjęcia dobrym telefonem. Możesz też pójść krok dalej i wykorzystać nawet lustrzankę. Pamiętaj, wszystkie chwyty dozwolone. 😉
  • Pokaż emocje
Wzbudź emocje i pokaż emocje. Jak to zrobisz, zależy od Ciebie i niszy, w jakiej się obracasz. Prowadzisz sklep z ubraniami? Niech uśmiech modelki ze zdjęcia mówi, jak dobrze się w nich czuje, a zdjęcie w ruchu – jak wygodnie się je nosi. Dziwne miny, zmarszczone nosy i szeroko otwarte oczy – nie bój się eksperymentować. To działa.
  • Nagraj to
Dodawaj jak najwięcej filmów. Całe zdjęcie możesz ocenić w ciągu 1s, film trzeba obejrzeć. A im dłużej użytkownik patrzy na Twój post, tym bardziej wartościowy jest on dla algorytmu. Zatrzymuj spojrzenia. 🙂
  • Zatrzymaj ich
Posty karuzelowe podbijają Instagrama. Z dwóch powodów: dają większą przestrzeń, by zaoferować wartość followersom, a z drugiej strony zatrzymują ich wzrok na dłużej. Przetnij zdjęcie w nietypowym miejscu i pokaż je na dwóch kartach, jedna po drugiej. Dodaj strzałkę zachęcającą do przewijania. Stwórz serię grafik, a na każdej z nich daj mu radę, której szuka. Zainteresuj, edukuj, daj coś od siebie. Odbiorcy odwdzięczą się zaangażowaniem.
  • Bądź człowiekiem
Statystycznie użytkownicy bardziej cenią sobie zdjęcia, na których znajdują się ludzie. Krajobrazy, przedmioty, czy grafiki z samym tekstem zostaw w prywatnym folderze. Jeśli Instagram to Twoje narzędzie biznesowe, zadbaj o to, by dosłownie każdy post był interesujący. Zegarek pokaż na dłoni, przed samochodem niech stoi jego zadowolony właściciel, a sukienka zamiast na wieszaku, niech zachwyca krojem na pięknej sylwetce.
  • Pokoloruj to
Niech Twoje zdjęcia przyciągają wzrok. Niech sprawiają, że wyróżnisz się w siatce ‘Eksploruj’ i sprawisz, że odbiorca przestanie pospiesznie scrollować aktualności. Z drugiej strony pamiętaj, że Instagram dużo bardziej lubi zdjęcia jasne i pełne światła, od czerni i cienia.
  • Edukuj
Naucz czegoś swoich followersów. Daj im przepis na udany dzień, maseczkę do twarzy, czy dietetyczny deser. Jaki dokładnie sekret im zdradzisz, zależy od tego, czym zajmuje się Twoja marka. Spraw, że będą do tego posta chcieli wracać (i zapiszą go w swojej kolekcji) albo, że poczują wręcz potrzebę podziękowania Ci za tę radę w komentarzu.
  • Wyjdź poza schemat
Pokaż coś czego, jeszcze nie było. Zrób zdjęcie z nietypowej perspektywy, pokoloruj niebo na różowo, albo zaprezentuj krawat z najnowszej kolekcji na swoim ukochanym psie. Zrób to, co wpadnie ci do głowy, a co jeszcze nie pojawiło się u konkurencji.

Zostaw nam swój kontakt,

a my oddzwonimy do Ciebie i umówimy się na darmową konsultację, podczas której powiemy Ci, jak możemy uwolnić Twój potencjał.

Share on facebook
Udostępnij na Facebook
Share on twitter
Udostępnij na Twitter
Share on linkedin
Udostępnij na Linkedin
Share on pinterest
Udostępnij na Pinterest

Komentarze

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wypełnij formularz,

a my oddzwonimy do Ciebie i umówimy się na darmową konsultację, podczas której dowiesz się jak zwiększyć potencjał Twojego biznesu.