3 rodzaje praktyk, od których powinno się odchodzić w reklamie

Działając w internecie i szeroko rozumianej promocji zapewne wiesz, że nie każdy pomysł na reklamę jest dobry. Materiały promocyjne mogą być nieodpowiednie z wielu względów, dlatego dzisiaj przedstawimy Wam trzy rodzaje praktyk, od których warto odejść w reklamie, jeśli zależy nam na dobrym wizerunku naszej marki.
Niewinne kłamstwo.

Wiele firm, chcąc przyciągnąć jak najwięcej nowych klientów, często celowo wypuszcza reklamy wprowadzające konsumentów w błąd. Niewinne kłamstwa dotyczące cen, promocji, jakości produktów, a także pomijanie kluczowych informacji w materiałach promocyjnych może być jednak zgubne w skutkach. Konsekwencjami takiego zachowania jest nie tylko prawdopodobieństwo utracenia wiarygodności, a nawet przejście obecnych klientów do firm konkurencyjnych. 

Louis Vuitton i skórzane torebki.

Za przykład może posłużyć nam tutaj ceniona marka premium Louis Vuitton, która swego czasu przygotowała kampanię promującą ręcznie robione torebki skórzane. Niestety bardzo szybko pojawiły się skargi wskazujące na to, że marka wprowadziła konsumentów w błąd, ponieważ ten model był produkowany maszynowo. Skutkiem czego firma musiała zdjąć wszystkie swoje reklamy oraz zapłacić odszkodowanie za publikowanie informacji niezgodnych z prawdą.

Kontrowersyjny przekaz.

Robienie kontrowersyjnych reklam jest tak samo niebezpieczne jak spacer po linie na wysokości – bardzo łatwo jest spaść w przepaść oskarżeń o nieetyczność.

Wiadomo, że w niektórych przypadkach stosowanie takiego rodzaju materiałów promocyjnych może okazać się sukcesem, a marka dzięki temu zapadnie w głowie odbiorców na długi czas. Jednak granica między pozytywną a negatywną kontrowersją jest bardzo cienka, dlatego jeśli nie do końca ją czujesz, lepiej całkowicie porzuć tę praktykę.

Tiger i okaz patriotyzmu.

.W 2017 roku marka Tiger na rocznicę Powstania Warszawskiego udostępniła grafikę, na której widniała dłoń z wystawionym środkowym palcem oraz napisy ,,1 sierpnia. Dzień pamięci” i ,,Chrzanić to, co było, ważne to, co będzie”.

Maspex, producent napoju, oczywiście przeprosił za zaistniałą sytuację i w ramach zadośćuczynienia wpłacił pieniądze na rzecz Powstańców, jednak reklama pozostawiła niesmak i negatywne wrażenie, które do tej pory oddziałuje na wizerunek produktu.

fot. materiały prasowe

Nieważne jak o Tobie mówią, ważne by mówili.

Kierowanie się tą zasadą jest szkodliwe w każdej branży zarówno w kontekście krótkoterminowym (pojedyncza reklama), jak i długoterminowym (rozbudowana kampania). Nieprzemyślany materiał promocyjny może bowiem nie tylko doprowadzić do kosztownych strat, ale również sprawić, że Twoja marka będzie przez długi czas kojarzona jedynie z tą jedną wpadką.

Dlatego też wypuszczając reklamę warto wcześniej zastanowić się do kogo ją kierujemy i jak może zostać ona odebrana.

Reklama biura, która nigdy nie powinna powstać.

Materiałem, który w kilka dni zdążył okrążyć internet 3 razy, był w ostatnim czasie film promujący sprzedaż biura na warszawskich Bielanach. Mimo, że zrobiło się o nim bardzo głośno w krótkim czasie, reakcje (lekko mówiąc) nie należą do najprzychylniejszych. Sam film zebrał (na moment publikacji artykułu) ponad 500 000 wyświetleń i 1000 komentarzy. Jednak czy zasięg przekonwertował na udaną sprzedaż? Jest to kwestia zdecydowanie wątpliwa. 

A co Wy uważacie o powyższych kampaniach reklamowych? Może też dodalibyście do tej listy coś, co powinno na zawsze zniknąć z reklamowych praktyk?

Zostaw nam swój kontakt,

a my oddzwonimy do Ciebie i umówimy się na darmową konsultację, podczas której powiemy Ci, jak możemy uwolnić Twój potencjał.

Share on facebook
Udostępnij na Facebook
Share on twitter
Udostępnij na Twitter
Share on linkedin
Udostępnij na Linkedin
Share on pinterest
Udostępnij na Pinterest

Komentarze

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wypełnij formularz,

a my oddzwonimy do Ciebie i umówimy się na darmową konsultację, podczas której dowiesz się jak zwiększyć potencjał Twojego biznesu.